Maksuametis selgus, aga kohe, et sealses büroos ei ole enam selliseid inimesi tööl, kes minu küsimustele vastata oskaks (ehk kuidas tõestada maksuametile sobival moel, et ma ikkagi tõesti ettevõtlusega tegelema hakkan ning üks ettevõttega otseselt mitte seotud küsimus lisaks) - nii täpselt mulle klienditeenindaja ütleski ja ulatus siis lehekese, kus vastavalt konsulteeritavatele teemadele telefoninumbrid ja e-posti aadressid kirjas. Oleks ma seda teadnud, ei oleks ma sinna läinud ning helistanuks ju kohe kodust (need kontaktid Maksuameti kodulehel üleval kõik kenasti).
Mina, rumaluke, läksin aga asutuse kodulehel pakutava info õnge. Seal on sulaselges eesti keeles kirjutatud, et Pärnu teenindusbüroo muu hulgas tegeleb nii maksumaksjate registreerimise kui klientide nõustamisega.
Õnneks siiski avaldus võeti vastu ja selle täitmisel aidati ka. Kahju ainult, et sellesse süsteemi juba ette on sisse kirjutatud nii paljudest anekdootidest, pilalugudest ja karikatuuridelt tuttav ametiasutuste poolne kliendi edasi-tagasi jooksutamise süžee. Sest edasi peaks asi minema nii: kolme tööpäeva jooksul (nii ütles mulle teenindaja), juhul kui mu avaldust koheselt ei rahuldata (karta on, et seda ei juhtu, sest tegu osakapitali sissemaksuta alustava ettevõttega, kel puudub hetkel igasugune käive), võetakse minuga telefonitsi ühendust ja kutsutakse vestlusele, kus pean siis hakkama tõestama, et ettevõte ikka ettevõtluseks on loodud. No aru ma ei saa, miks ei võiks ma tõestamiseks vajalikud tõendid esitada koos avaldusega? Miks ma pean, juhul kui mind piisavalt usaldusväärseks ei peeta, uuesti teenindusbüroosse minema? Ja kas siis selleks ajaks tuleb kuskilt katusebüroost pädev isik, kes teab, mida Maksuamet tõendamiseks soovib saada?
Õnneks siiski avaldus võeti vastu ja selle täitmisel aidati ka. Kahju ainult, et sellesse süsteemi juba ette on sisse kirjutatud nii paljudest anekdootidest, pilalugudest ja karikatuuridelt tuttav ametiasutuste poolne kliendi edasi-tagasi jooksutamise süžee. Sest edasi peaks asi minema nii: kolme tööpäeva jooksul (nii ütles mulle teenindaja), juhul kui mu avaldust koheselt ei rahuldata (karta on, et seda ei juhtu, sest tegu osakapitali sissemaksuta alustava ettevõttega, kel puudub hetkel igasugune käive), võetakse minuga telefonitsi ühendust ja kutsutakse vestlusele, kus pean siis hakkama tõestama, et ettevõte ikka ettevõtluseks on loodud. No aru ma ei saa, miks ei võiks ma tõestamiseks vajalikud tõendid esitada koos avaldusega? Miks ma pean, juhul kui mind piisavalt usaldusväärseks ei peeta, uuesti teenindusbüroosse minema? Ja kas siis selleks ajaks tuleb kuskilt katusebüroost pädev isik, kes teab, mida Maksuamet tõendamiseks soovib saada?
Lühidalt - pettunud olen ühes riigi kauka jaoks väga olulises ametiasutuses.
Pangas seevastu läks asi väga libedal. Esitasin id-kaardi ja äriregistri väljavõtte (lihtsalt printisin kodus välja, et pangas vähem aega läheks) ning teller klõbistas natuke aega klahvidel, printis paar paberit, andsin paar allkirja ning oligi kõik. Tänasest juba saan kasutada internetipanka ning deebetkaart jõuab kuskil nädala pärast kohale.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Tekkis mõtteid? Jaga :)